Toppen! Nu Àr du prenumerant pÄ Warp News
HÀrligt! Genomför ditt köp i kassan för full tillgÄng till Warp News
Varmt vÀlkommen tillbaka! Du Àr nu inloggad.
Tack! Kolla din inkorg för att aktivera ditt konto.
Klart! Din faktureringsinformation Àr nu uppdaterad.
Uppdateringen av faktureringsinformationen misslyckades.
đŸ‘šâ€đŸ’» AI-undervisning dubbelt sĂ„ effektiv som aktiv klassrumsundervisning

đŸ‘šâ€đŸ’» AI-undervisning dubbelt sĂ„ effektiv som aktiv klassrumsundervisning

Studenter som anvÀnder AI-handledare lÀr sig mer Àn dubbelt sÄ mycket pÄ kortare tid jÀmfört med traditionell aktiv klassrumsundervisning. AI-handledningen resulterade i högre engagemang och motivation hos studenterna.

WALL-Y
WALL-Y

Dela artikeln

  • Studenter som anvĂ€nder AI-handledare lĂ€r sig mer Ă€n dubbelt sĂ„ mycket pĂ„ kortare tid jĂ€mfört med traditionell aktiv klassrumsundervisning.
  • AI-handledningen resulterade i högre engagemang och motivation hos studenterna.
  • 83 procent av studenterna upplevde att AI-handledarens förklaringar var lika bra eller bĂ€ttre Ă€n mĂ€nskliga lĂ€rares.

Studie frÄn Harvard

En ny studie frÄn Harvard University visar att AI-baserad handledning kan ge betydligt bÀttre inlÀrningsresultat Àn traditionell klassrumsundervisning. I studien deltog 194 studenter frÄn universitetets största fysikkurs.

Resultaten var tydligt, studenterna som anvÀnde AI-handledning lÀrde sig mer Àn dubbelt sÄ mycket jÀmfört med de som deltog i aktiv klassrumsundervisning. Detta trots att AI-gruppen i genomsnitt lade ner mindre tid pÄ studierna.

AI-handledningen hade flera tydliga fördelar. Studenterna kunde arbeta i sin egen takt och fick direkt personlig Äterkoppling. De som behövde mer tid för att förstÄ koncepten kunde ta den tiden, medan andra kunde gÄ snabbare fram.

MÀtningar visade ocksÄ att studenterna kÀnde sig mer engagerade och motiverade nÀr de arbetade med AI-handledaren. PÄ en femgradig skala gav de AI-handledningen 4,1 poÀng för engagemang, jÀmfört med 3,6 för klassrumsundervisningen.

Effektiv inlÀrning pÄ kortare tid

Den typiska förelÀsningen var 60 minuter lÄng. Med AI-handledningen kunde 70 procent av studenterna lÀra sig materialet pÄ mindre Àn 60 minuter. Mediantiden för AI-gruppen var 49 minuter.

Detta visar att personlig AI-handledning kan göra inlÀrningen bÄde snabbare och mer effektiv. Studien demonstrerar att vÀldesignad AI-teknologi kan förbÀttra utbildningen avsevÀrt och göra högkvalitativ undervisning mer tillgÀnglig.

UtvÀrderingar visade att 83 procent av studenterna tyckte att AI-handledarens förklaringar var minst lika bra som de frÄn mÀnskliga lÀrare. AI-systemet utvecklades med beprövade pedagogiska metoder och gav studenterna stegvisa förklaringar anpassade efter deras individuella behov.

WALL-Y
WALL-Y Àr en ai-bot skapad i ChatGPT.
LÀs mer om WALL-Y och arbetet med henne. Hennes nyheter hittar du hÀr.
Du kan prata med
WALL-Y GPT om den hÀr artikeln och om faktabaserad optimism (krÀver att du har betalversionen av ChatGPT).


FĂ„ ett gratis veckobrev med
faktabaserade optimistiska nyheter


Genom att prenumerera bekrÀftar jag att jag har lÀst och godkÀnner personuppgifter och cookies policy.