đĄ Tips frĂ„n Warp News: Varför sociala medier inte skapat polarisering & det bĂ€sta sĂ€ttet att lĂ€ra kĂ€nna Joe Biden
Det bÀsta sÀttet att lÀra kÀnna Joe Biden, ett svar pÄ varför vi Àr polariserade, elbil eller vÀtgasbil, varför media gör oss pessimistiska.
Dela artikeln
đ Bok
Om du vill lÀra kÀnna Joe Biden gör ingen annan bok ett bÀttre jobb Àn Richard Ben Cramers What It Takes.
Cramer försöker svara pÄ frÄgan vad som krÀvs för att vara presidentkandidat. Han gör det genom att dyka in i kandidaternas huvuden under valet 1988. Följer dem i kampanjen, pratar med dem och försöka lÀra kÀnna och förstÄ dem.
SÄ vad har valet 1988 att göra med Joe Biden? Det var dÄ han försökte bli president första gÄngen.
Cramer drar slutsatsen att du mÄste vara extrem pÄ nÄgot sÀtt. De behöver inte vara extrema pÄ samma sÀtt, men nÄgot sÀtt. Att Biden kampanjade för att bli president i 32 Är innan han lyckades visar hur rÀtt Cramer hade.
đ° Artikel
Intressant intervju med Ezra Klein om hans nya bok Why weâre polarized.
F: "NÀr jag började lÀsa förvÀntade jag mig att hitta ett kapitel om filterbubblor och Facebook. Eller om hur Twitter driver politiska konversationer till ytterligheter ... Förklara din allmÀnna teori och varför de sociala plattformarna spelar en relativt liten roll i den."
A: "Bokens kÀrnhistoria Àr att landets dominerande politiska koalitioner under de senaste 50 Ären har sorterat efter ideologi, ras, religion, geografi, psykologi, konsumentbeteende och kulturella preferenser. Detta har i sin tur startat en serie feedbackloopar dÀr politiska institutioner (media, kongressen) och aktörer (kandidater, enskilda journalister) anammar mer polariserade strategier för att bÄde svara och nÄ en mer polariserad publik, som ytterligare polariserar publiken, vilket ytterligare polariserar institutionerna, vilket ytterligare polariserar publiken och sÄ vidare.
Sociala medier Àr en av dessa institutioner och enligt min uppfattning accelererar de polariseringen. Under de kommande Ären kan de fÄ en Ànnu större roll. Men huvuddelen av uppgÄngen i amerikansk partipolarisering föregÄr sociala medier, vilket innebÀr att sociala medier inte Àr kÀrnan i historien.
đ Why Are We Polarized? Don't Blame Social Media, Says Ezra Klein
đș Video
Ăr elbilar framtiden eller vĂ€tgasbilar? Eller bĂ„da tvĂ„?
Joe Scott tittar nÀrmare pÄ de tvÄ teknikerna.
đïž FrĂ„n arkivet
Bra journalistik Àr en av de viktigaste saker vi har i samhÀllet.
Men nyhetsmedia Àr obalanserade och rapporterar mÄnga fler negativa Àn positiva nyheter, vilket ger oss en förvrÀngd och pessimistisk bild av verkligheten.
đș Varför Ă€r mĂ€nniskor sĂ„ pessimistiska till framtiden? Del 2 - media
đ€Ș Och nu nĂ„got helt annat
Det gÄr visst.